תוכן עניינים
אנו מקימים בתוך חברות וארגונים את גוף ה- PMO – Project Management Office בפרויקטים בהם מעורבים מספר רב של גורמים ובעלי עניין, או פרויקטים בודדים אך מורכבים.
ארגונים רבים כבר הפנימו את התועלת והצורך בהקמת גוף PMO ארגוני בתוך החברה וכן את הצורך בניהול חכם של מספר פרויקטים בו זמנית, תוך חלוקת או הקצאת משאבים מושכלת.
תהליך ה-PMO מתמקד בניהול הפרויקטים הנכונים, סינון ותיעדוף שלהם, תוך הלימה למטרות וליעדים העסקיים של הארגון.
בניית פורטפוליו פרויקטים בגוף ה-PMO, נעשית בהתאמה מקסימלית לארגון, תוך זיהוי של מגמות ברורות של יצירת יכולת אסטרטגית מול מתחרים, ניצול המשאבים ומקסום התפוקה מכל פרויקט.
ה-PMO שמות רבים לו…
מבנה ה-PMO עשוי להשתנות מחברה לחברה, ואף תחת שמות אחרים כמו: Enterprise Project Management Office, יחידת תכנון ובקרת פרויקטים, מנהל מחלקת הפרויקטים, סמנכ"ל פרויקטים, מטה הפרויקטים הארגוני, מרכז המצוינות בניהול פרויקטים ועוד. בגופים ובחברות של מערכות מידע הוא נקרא גם OCIO-Office of the Chief Information Officer.
RBS Projects חברה לניהול פרויקטים מייעצת לחברות ולארגונים ומקימה עבורם את ה-PMO המתאים להם, זאת בהתאם לקהלי היעד, לצרכיהם, למטרותיהם ועוד. בהתאם תיבחר תצורת ה-PMO ותכולתו. יחד עם זאת, גם התצורה הנקבעת עלולה להשתנות ולגלות גמישות עקב שינויים במבנה הארגון, יעדים, פרויקטים ועוד.
קורס הכשרת PMO מכשיר מנהלי פרויקטים לטפל במשימות של תהליכי בקרה ולוחות זמנים. כך יוכל מנהל הפרויקט להתמקד בתפקידו ולהוביל את הפרויקט להצלחה.
PMO זה לא ONE SIZE
עולם הפרויקטים סובל ממספר "תחלואות" אופייניות מזיקות ואלה כוללות: אי עמידה בתקציב, בתכולה ובלוחות הזמנים של פרויקטים ועוד.
משום כך, יש חשיבות עצומה להקמת גוף ניהול פרויקטים PMO יעיל בתוך כל ארגון.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי גוף ה-PMO לא יכול להיות ONE SIZE שכן יש משתנים רבים מארגון לארגון, ומשום כך נדרשת תפיסה אישית מותאמת והגדרה מפורטת של תפקיד ה-PMO בתוך כל ארגון או חברה אשר תכלול ממשקים, שגרת ניהול, תכולת הבקרה, סדרי עדיפויות, מדדי הצלחה ועוד.
קורס PMO
אנו מעבירים קורס PMO לארגונים וחברות, בשיתוף פעולה הדוק עמם. לצורך העברת הקורס, מבצעים אבחון צרכים, ובהתאם מפתחים תוכנית המעניקה לחברה מענה מקיף.
המשתתפים בקורס PMO לומדים על כלים ושיטות בניהול פרויקטים. מתודולוגיות חדשות, גישות ותפיסות המזניקים את ביצועי הפרויקטים. הקורס כולל מגוון של נושאים הכוללים בין השאר את התכנים הבאים:
- מחזור החיים של פרויקט
- מבנה מדדים נכונים בבניית לוח בקרה לפרויקט
- תהליכי ניהול סיכונים והפקת לקחים
- ניתוח הצלחות בתפקידי PMO
- חיזוי תהליכים חריגים
- פתרונות יצירתיים לבעיות במהלך פרויקט
- אינטגרציה
- שיווק פנים ארגוני
- עבודה מול מספר גורמים
- שימוש בכלים תומכים לניהול
- מבוא לניהול פרויקטים
- ארגונים ותפיסת תפקיד ה-PMO
- מיומנויות רכות
- ניהול זמן ומשאבים ועוד.